Bæredygtighed er vores fremtid

Vores bæredygtighedsmission er en rejse. Vi tror på, at bæredygtighed ikke kun hjælper planeten og landmænd ved at introducere praksisser for at værne om fremtiden, men at den også forbedrer smagen i vores produkter. Det er derfor, at vi løbende arbejder mod et ambitiøst mål om at fremskaffe alle vores grøntsager, urter og krydderier på en bæredygtig måde inden 2020. Som et medlem af Unilever-familien, er Knorr stolt af at være et mærke, der arbejder mod Unilever Sustainable Living Plan, som driver vores overordnede 2020-ambitioner og forpligtelser som virksomhed for at bidrage til at skabe en verden, hvor alle lever godt og inden for planetens naturlige grænser. Du kan læse meget mere om Unilever Sustainable Living Plan og om hvordan vi arbejder for at opnå vores mål her


Alle vores tomater er idag 100% bæredygtige

Midlet for at nå vores mål

Knorr har startet The Knorr Partnership Fund, hvorigennem vi bidrager med €1 million hvert år til investering i projekter, der hjælper Knorr-landmænd med at opfylde, eller endda overgå, kravene i vores Unilever Sustainable Agricultural Code. Disse har blandt andet omfattet projekter som udvikling af et drypvandingssystem, der har gjort det muligt for nogle af vores tomatdyrkere i Spanien at nedsætte deres vandforbrug med 30% samtidig med at deres udbytte er steget med 20%. Nogle af vores landmænd i Grækenland har reduceret deres affald brugt til tomatplantebarkflis med 60%. Landmænd i Nordeuropa har også startet nye biodiversitetsprojekter med støtte fra The Knorr Partnership Fund for at bidrage til at skabe et mere mangfoldigt dyre- og planteliv på deres gårde, som også kan blive nydt af lokalsamfundet. Indtil videre har vi finansieret mere end 58 projekter verden over.